onsdag 10 mars 2010

Lite om manligt fokus

Igår blev Pojkmannen arg på mig. Sådär så att han inte ville prata med mig när han kom hem. Sådär så jag kan bränna av honom när som helst idag om jag frågar om någonting han inte vill höra.

Igår skulle Pojkmannen köpa en cykel. Det gjorde han. Han skulle köpa en billig damcykel. Anledningen till att den inte kostade mer än 1200 kr var delvis att man fick skruva ihop den själv. Det gjorde han. När han var klar och skulle cykla iväg såg han att det var en herrcykel han fått i paketet. Jag tyckte att det var lite underligt och komiskt att han inte upptäckte det lite tidigare. Men det var tydligen inte tillåtet att skratta eller ens fråga hur det gick till. Istället skulle jag få ett studiebesök i det trånga mörka hörn han stod och slet för att få ihop delarna - med endast skruvmejsel och hammare. Han kommer inte byta cykel. Denna oväxlade herrcykel kommer förmodligen bli den bästa cykeln han haft. Bara för att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar