tisdag 1 juni 2010

Det nya livet

Att leta bostad är ett heltidsarbete. Så kanske är det tur att jag inte längre jobbar. Mina dagar (sedan fredag då jag jobbade sista dagen) består av långa frukostar framför datorn som slutar med att det är dags att äta lunch. Sedan skall man göra sig iordning och kanske ta sig ut. Då är klockan två och det är bara ett par timmar kvar tills pojkmannen slutar jobbet.

Jag måste skaffa lite struktur om jag skall gå omkring så här hela sommaren.

Trots att fredag var sista arbetsdagen på ett år så fick jag igår veta att jag fått fast anställning. Det gör den ekonomiska planeringen lite lättare och kanske kan vi ge 100.000 mer för den där lägenheten vi båda vill ha, när den nu dyker upp.

2 kommentarer:

  1. Låter härligt med långa frukostar som övergår i lunch :)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag stalkat dig och skrivit till dig på facebook :) Lägg till mig som vän om du vill :)

    SvaraRadera