onsdag 14 juli 2010

Baksidan

Klockan är tre på natten och jag har varit uppe en timme efter att ha legat och kliat mig i två timmar. Klådan kommer av att jag fått hepatos, som visserligen blivit lite bättre men som fortfarande är besvärlig. Gallsyrevärdena har gått från 184 till 42 och vid senaste kontrollen i måndags sa läkaren att inga fler prover behövs eftersom jag svarat på medicineringen. Hon sa också, tack och lov, att de inte kommer hålla mig gravid så mycket längre till. På torsdag skall jag på ny utvärdering för en eventuell igångsättning och jag hoppas de skriver in mig på förlossningen till måndag.

Pojkmannen har blivit väldigt omhändertagande sedan jag fick problem och vill att Knyttet skall plockas ut med en gång. Det påverkar honom nog en hel del att se mig gråta av frustration och sömnbrist. Det verkar även som att de upprepade ultraljuden vi varit på gjort det så mycket mer konkret för honom och han pratar på ett sätt så det känns som att han är mer förberedd än mig. Själv tänker jag på förlossning och komplikationer som jag är rädd för. Hepatos ökar risken för syrebrist, stress och att barnet dör i magen. Och även om det sista fortfarande är ovanligt känner jag mig nervös. Det är lite som att jag inte vågar tänka på efteråt ifall det skulle gå fel.

Katten får inte längre komma in i sovrummet och det märks på hennes beteende att hon känner sig åsidosatt. Hon tycker om att sova med oss och det känns lite nervöst att ha henne hemma med ett spädbarn som inte kan putta bort henne.

.....

1 kommentar:

  1. Bra att han tar hand om dig. Låter som om du har det jobbigt och behöver massor med ompyssling och kärlek.

    SvaraRadera